kabatorki

ساخت وبلاگ

پیش از پرداختن به انواع همبرگر بد نیست یک آشنایی نسبی با تاریخچه همبرگر داشته باشیم. انواع فست فودها از زمان پیدایش و حضور پر رنگ در میان وعده های غذایی نسل بشر بسیار پرطرفدار ظاهر شدند. معمولا تاریخچه پیدایش فست فودها را مربوط به کشور آلمان می دانند و با توجه با اطلاعاتی که در طول تاریخ درباره رژیم غذایی مردمان به دست آمده است، استفاده از گوشت چرخ کرده و کاربرد آن در تهیه غذاهایی مانند همبرگر بیشتر به مغول ها و مردم روسیه بر می گردد.

همچنین ارتباطی که قوم مغول از طریق روسیه با این کشور داشته باعث ایجاد تبادل غذایی بین قوم های این ملل شده و نهایتا منجر به رواج استفاده از گوشت چرخ کرده و همبرگر در میان آلمانی ها شده است. آلمانی ها با اضافه کردن ترکیبات مختلف و رنگ و طعم بخشیدن به همبرگر به عنوان پدید آورندگان شکل امروزی همبرگر شناخته می شوند. همبرگر به مرور زمان محبوبیت زیادی بین مردم آلمان پیدا کرد و با گذشت زمان مردم دیگر کشور ها هم به جمع طرفداران این فست فود پیوستند.

 

همبرگر

 

 

با فراگیر شدن استفاده از همبرگر به عنوان غذایی که سریع آماده می شود تنوع بین همبرگرها هم افزایش یافت ریشه همبرگر مربوط به شهر هامبورگ آلمان است. آنها در ابتدا تنها از گوشت گاو برای تهیه همبرگر استفاده می کردند اما با مهاجرت آلمانی ها به ایالات متحده آمریکا در قرن نوزدهم میلادی به تدریج این فست فود مورد توجه و علاقه بسیاری از افراد قرار گرفته و مواد مختلف دیگری به این فست فود لذیذ افزوده شدند.

همبرگر که در ابتدا از دو تکه نان گرد که در داخل آن از گوشت چرخ کرده استفاده می شد، تشکیل می شد، امروزه با افزایش تنوع نوع همبرگرها، همبرگرهای دو یا سه ردیفه هم وجود دارند که بر اساس ذائقه افراد تهیه و سرو می شوند. امروزه از مواد دیگری نیز در داخل همبرگرها استفاده می شود که از جمله آنها می توان به انواع سس ها مانند سس خردل، سس گوجه فرنگی، سس قارچ همبرگر و سس مایونز اشاره کرد همچنین ناگفته نماند برای افرادی که تنظیم میزان کالری بدن برای آنها مهم است همبرگرهای رژیمی طبغ می شود در این نوع همبرگر ها تا جای ممکن از مواد کم کالری مانند پنیرهای کم چرب و سس هایی که میزان کم تری کالری نسبت به موارد مشابه خود دارند استفاده شده است.

kabatorki...
ما را در سایت kabatorki دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی kababtorki بازدید : 143 تاريخ : چهارشنبه 24 فروردين 1401 ساعت: 18:07